W 2024 roku każdego dnia z usług PKP Intercity skorzystało średnio 214 tys. osób. Blisko 78 proc. podróżnych kupiło bilet online.

– informuje Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity

Jak podaje przewoźnik, w skali roku 358 tys. pasażerów zabrało w podróż pupila, a 607,5 tys. rower. Coraz więcej podróżnych z niepełnosprawnościami decydowało się na podróże dalekobieżne – 855 tys. osób. Ponadto w 2024 roku 1,5 mln pasażerów wybrało podróż w Strefie Ciszy, która znajduje się w pociągach zespolonych typu Pendolino, Flirt i Dart.

– przekonuje prezes PKP Intercity.

Podczas podróży pociągami pasażerowie chętnie korzystali z oferty wagonów restauracyjnych czy stref gastronomicznych. W 2024 roku liczba transakcji zrealizowanych przez WARS wzrosła o 15 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Najczęściej zamawianym daniem były pierogi, których wydano blisko 214 tys. porcji. Podróżni zamówili także 169 tys. jajecznic, 177 tys. kotletów schabowych oraz prawie 165 tys. porcji żurku. Wypili też 1,1 mln kaw.

Pasażerowie, którzy korzystają z Wi-Fi PKP Intercity na pokładzie pociągów, podczas podróży najczęściej oglądają filmy i seriale na popularnych platformach Słuchają też muzyki. Podróżni chętnie korzystają również z mediów społecznościowych oraz z komunikatorów, część pasażerów podłącza się także do sieci prywatnych VPN, co może świadczyć o wykorzystaniu pokładowego internetu do pracy w czasie podróży.

– zapewnia Janusz Malinowski.

Źródło: PAP MediaRoom

Zdjęcie: Mirosław Mikulski