Pod koniec czerwca ogłoszono zwycięzców tegorocznej edycji US International Award, znanej również jako US International Film and Video Festival. Wrocławski spot promocyjny „Wrocław Miasto Przygody” zdobył w nim prestiżową nagrodę, umieszczając stolicę Dolnego Śląska w gronie międzynarodowych laureatów.
US International Award to jeden z najstarszych konkursów tego typu – pierwsza edycja odbyła się w 1967 roku. Od 2021 roku konkurs należy do cyklu festiwali organizowanych przez Filmservice International – największego organizatora festiwali filmów korporacyjnych. Nagrody przyznawane są najlepszym filmom dokumentalnym, produkcjom korporacyjnym, online i do mediów społecznościowych. Misją konkursu jest „wyróżnianie wysokiej jakości prac, wykonanych dla przemysłu, stowarzyszeń, rządów i organizacji edukacyjnych, których celem jest informowanie, motywowanie, stymulowanie lub edukowanie odbiorców”.
„Wrocław Miasto Przygody” to spot promocyjny przygotowany przez Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, na podstawie którego od ubiegłego roku, we współpracy z Wrocławską Organizacją Turystyczną, realizowana jest kampania turystyczna miasta. Materiał, zrealizowany w formie zwiastuna filmu przygodowego, nawiązuje do stylistyki serii o Indiana Jonesie. Film czerpie z wrocławskiej legendy o zaginionym skarbie Piotra Włostowica i Opactwa Ołbińskiego. W materiale widzimy zdjęcia m.in. z wrocławskiego ZOO, Narodowego Forum Muzyki, czy Rynku. W spocie występują utalentowani aktorzy młodego pokolenia – Marianna Zydek i Piotr Nerlewski oraz legenda polskiego kina, Daniel Olbrychski. Producentem filmu jest Grupa MagicLine, a reżyserem Michał Zieliński.
Otrzymanie tej prestiżowej nagrody to ogromne wyróżnienie i dowód uznania dla naszego zespołu. Wrocław jest miastem pełnym kultury, historii i niezwykłych miejsc, a kampania ‘Wrocław Miasto Przygody’ pokazuje to w sposób atrakcyjny i inspirujący. Jesteśmy dumni, że nasze starania zostały docenione na arenie międzynarodowej
– powiedział Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta.
Wrocław miastem przygody i dynamicznej turystyki
Wrocław odnotował blisko 7% wzrost liczby turystów korzystających z bazy noclegowej w porównaniu do roku poprzedniego, niemal zrównując się z wynikami z 2019 roku. Widać tendencję, w której miasto powoli osiąga wyniki sprzed pandemii oraz wojny w Ukrainie.
Nieprzerwanie dążymy do umacniania swojej pozycji jako kluczowego centrum kultury, nauki i turystyki, nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Wzrost liczby turystów, zwłaszcza w kontekście trudnych ostatnich lat, jest dowodem na atrakcyjność i otwartość naszego miasta. Jesteśmy dumni, że Wrocław cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem i wierzymy, że nadchodzące lata przyniosą kolejne rekordy
– dodawał Radosław Michalski.
Wzrost zainteresowania turystów krajowych i zagranicznych jest wyraźnie widoczny. W 2023 roku Wrocław odwiedziło o wiele więcej turystów niż w 2022. Grudzień okazał się rekordowy, głównie za sprawą Jarmarku Bożonarodzeniowego, przyciągając 115 tysięcy nocujących gości. Odsetek turystów zagranicznych wzrósł do 26%, co jest wynikiem lepszym od średniej krajowej (21%).
Nasze strategie promocyjne i ciężka praca nad poprawą oferty turystycznej miasta przynoszą efekty. Szczególnie cieszy nas wzrost liczby turystów zagranicznych, co świadczy o międzynarodowym uznaniu dla Wrocławia jako miejsca przyjaznego, pełnego kultury i historii. Nie spoczywamy jednak na laurach i planujemy dalsze działania, które jeszcze bardziej zwiększą atrakcyjność Wrocławia. Kampania „Wrocław Miasto Przygody” jest właśnie przykładem skutecznych działań promujących miasto jako miejsce pełne przygód i atrakcji
– wskazywał Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Największe atrakcje turystyczne Wrocławia biją rekordy popularności. Wrocławskie ZOO odwiedziło w 2023 roku 1,7 mln osób. Panorama Racławicka doświadczyła 43% wzrostu liczby odwiedzających, a wrocławski Aquapark przyciągnął ponad 2 mln gości.
O dużej atrakcyjności Wrocławia świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W 2023 roku obsłużył 3,9 mln pasażerów, co jest najlepszym wynikiem od czterech lat.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Urząd Miejski Wrocławia