Stena Ebba jest 240-metrowym promem nowej generacji E-Flexer. Wyróżnia się m.in. bardziej wydajnym załadunkiem i rozładunkiem oraz większą energooszczędnością. Może też być przystosowany do zasilania gazem, co pozwoli na zmianę paliwa na metanol lub LNG.

Stena Ebba wypłynęła w swój pierwszy rejs z Gdyni do Karlskrony w poniedziałek 2 stycznia. Rzeczniczka prasowa Stena Line Agnieszka Zembrzycka podkreśliła, że wypłynięcie nowego promu jest kolejnym krokiem do unowocześnienia floty oraz operacji portowych na linii Gdynia-Karlskrona.

Dzięki wprowadzeniu kolejnego E-Flexera, w roku 2023 roku we flocie Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona będą pływały trzy statki, w tym dwa 240-metrowe: Stena Estelle i Stena Ebba, oraz lubiany przez pasażerów statek Stena Spirit

– powiedziała.

Stena Estelle i Stena Ebba to nowe, wprowadzone na linię zaraz po przybyciu ze stoczni, statki typu E-flexer. Każdy z nich oferuje 263 kabiny, miejsce dla 1,2 tys. pasażerów oraz pojemność ładunkową wynoszącą 3,6 tys. metrów. Nowe statki zapewnią zwiększenie przepustowości trasy Gdynia-Karlskrona. Trzeci ze statków, Stena Spirit, jest znany pasażerom linii Gdynia-Karlskrona od ponad 10 lat. Może zabrać 1,2 tys. pasażerów, 480 samochodów osobowych lub 100 ciężarówek.

Agnieszka Zembrzycka dodała, że pozostałe dwa statki, które są wykorzystywane na Bałtyku, w dalszym ciągu pozostaną w rodzinie Stena Line.

Źródlo i zdjęcia: Stena Line