W dniach 4-5 grudnia, w Nowej Soli w zabytkowym Magazynie Solnym, odbyło się szkolenie poświęcone wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi w marketingu turystycznym województwa lubuskiego. Jego współorganizatorem była Visit Nowa Sól- Informacja Turystyczna. Wydarzenie koncentrowało się na wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań, takich jak świeżo rozbudowana aplikacja internetowa www.lubuskie360.pl, a także na wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz technologii VR i AR w promocji regionu.
Organizatorem wydarzenia była Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTUR w ramach projektu “Lubuskie – WIRTUALNIE I REALNIE”, dofinansowanego ze środków Ministerstwo Sportu i Turystyki. Szkolenie poprowadzili przedstawiciele Grupa ZART – eksperci w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w marketingu turystycznym.
Jak się okazało, Nowa Sól jako pierwsze miasto w województwie lubuskim wykorzystała w marketingu turystycznym technologię VR, a wirtualny spacer nowasol360.pl zdobył uznanie szerokiego grona odbiorców oraz uczestników szkolenia.
Istotnym elementem szkolenia był aspekt integracji branży, co miało korzystny wpływ na dalszą współpracę, kreowanie wspólnych pomysłów, a docelowo skutecznego sieciowania produktów turystycznych w Lubuskim.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcia: Visit Nowa Sól- Informacja Turystyczna