Szwajcarska marka Mövenpick zapowiedziała otwarcie dwóch pierwszych hoteli w Polsce: Mövenpick Grand Hotel Wrocław oraz Mövenpick Resort & Spa Karpacz. Przyjmą one gości w pierwszej połowie tego roku. Sieć planuje dalszy rozwój w Europie. Jeszcze w tym roku marka planuje otwarcia nowych hoteli we Włoszech (Bari i Mondello), Grecji (Sivota) oraz Czarnogórze (Kotor).
Założona w 1948 roku marka Mövenpick zrewolucjonizowała szwajcarską scenę gastronomiczną, w szybkim tempie rozwijając się w międzynarodową sieć hoteli, którą tworzy ponad 120 obiektów na całym świecie. W każdym z nich sztuka kulinarna jest jednym z głównych filarów doświadczeń gości, wspierającym kreowanie znaczących więzi międzyludzkich i napędzania pozytywnych zmian.
Prawdziwa gościnność polega na zamienianiu drobnych gestów w niezapomniane i serdeczne chwile. Ekspansja marki Mövenpick w atrakcyjnych europejskich lokalizacjach pokazuje, jak bardzo nasi goście i partnerzy cenią jej wyjątkową ofertę. Rozwój segmentu marek premium to kluczowy element strategii Accor, potwierdzający nasze zaangażowanie w dostarczanie niezapomnianych doświadczeń dla gości w regionie i poza nim
– podkreśla Philippe Bijaoui, Chief Development Officer Premium, Midscale & Economy Division, Accor Europe and North Africa.
Zlokalizowany w samym sercu Wrocławia, trzeciego co do wielkości miasta w Polsce, znanego z bogatej historii, kultury i innowacyjności, Mövenpick Grand Hotel Wrocław mieści się w odrestaurowanym, zabytkowym budynku z ponad stuletnią tradycją. Na gości czeka 179 eleganckich pokoi i apartamentów oraz udogodnienia w standardzie premium zapewniające relaksujący wypoczynek. Hotel oferuje także taras z widokiem na panoramę Wrocławia, nowoczesną strefę wellness oraz współczesną interpretację polskiej kuchni, jaką serwuje restauracja i bar. Goście biznesowi mogą skorzystać z nowoczesnych przestrzeni konferencyjnych, doskonałych na spotkania i eleganckie przyjęcia.
Położony u stóp Karkonoszy Mövenpick Resort & Spa Karpacz to idealne miejsce na górski wypoczynek. Hotel oferuje 126 komfortowych pokoi o wysokim standardzie, zapewniając gościom łatwy dostęp do pobliskiej stacji narciarskiej i szlaków turystycznych. Nowoczesna architektura hotelu harmonijnie wpisuje się w otaczający krajobraz, oferując panoramiczne widoki na góry. Z myślą o najbardziej wymagających gościach, obiekt dysponuje komfortowymi pokojami i apartamentami, nowoczesnym spa z czterema gabinetami zabiegowymi oraz restauracją Polanka serwującą dania kuchni regionalnej w nowoczesnej odsłonie zgodnie z filozofią „z pola na stół”. Do dyspozycji jest także przestronna sala konferencyjna, która idealnie nadaje się do organizacji wydarzeń biznesowych i prywatnych.
Najnowsze otwarcia Mövenpick w Europie obejmują hotele takie jak:
- Mövenpick Hotel Winter Park Baku (Azerbejdżan) – otwarty w listopadzie 2024 r. jako pierwszy hotel marki w Azerbejdżanie i regionie Kaukazu Południowego. Obiekt oferuje 172 eleganckie pokoje w samym centrum stolicy, z łatwym dostępem do dzielnicy Winter Park, centrów handlowych i biznesowych oraz zabytkowego Starego Miasta, słynącego z historycznych meczetów.
- Mövenpick Hotel Brussels Airport (Belgia) – pierwszy hotel marki w Belgii, położony w lokalizacji dogodnej dla turystów, w pobliżu lotniska Zaventem. Z 103 komfortowymi pokojami oraz bezpłatnym dostępem do sauny i łaźni tureckiej, obiekt gwarantuje gościom kompleksowy relaks. Restauracja inspirowana dziedzictwem kulinarnym marki Mövenpick serwuje dania sezonowe oraz słynie ze starannie wyselekcjonowanej kolekcji lokalnych win.
- Mövenpick Hotel Sarajevo (Bośnia i Hercegowina) – hotel położony w samym w centrum stolicy, blisko zarówno starego miasta jak i dzielnicy biznesowej oferuje gościom 186 pokoi, basen, salę fitness, centrum biznesowe oraz stylową brasserie, serwującą zarówno tradycyjną bośniacką kuchnię, jak i dania z całego świata.
Nowe otwarcia w 2025 roku obejmują lokalizacje we Włoszech, Czarnogórze i Grecji.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: 38Content Communication