Fot. 38 Content Communication

Rozwój Katowic jako destynacji biznesowej wymaga elastycznej infrastruktury. Mercure Katowice Centrum odpowiada na te potrzeby, rozbudowując zaplecze konferencyjne. Nowa sala Karbon (46 m²) uzupełnia istniejące sale Grafit (35 m²) i Antracyt (62 m²), dając łącznie 143 m² przestrzeni dla maksymalnie 130 osób. Inwestycja umożliwia też organizację bankietów do 80 gości. Dzięki 268 pokojom hotel oferuje pełne zaplecze dla uczestników konferencji i wydarzeń w samym sercu miasta.

– mówi Agnieszka Węgrzyn- Chwiłkowska, zastępca Dyrektora Generalnego w Mercure Katowice Centrum.

Re-style, Re-think – zrównoważony rozwój w praktyce

Urodzinowe wydarzenie pod hasłem „Re-style, Re-think” było manifestacją filozofii, która przyświeca hotelowi od samego początku. Obiekt, posiadający certyfikaty Green Key i LEED Platinum, realizuje strategię „Green and Clean”. Wykorzystuje ekologiczne materiały, odnawialne źródła energii i ogranicza plastik. Charakterystyczna fasada z dwiema zielonymi ścianami, porośniętymi 11 tysiącami roślin, stała się zieloną oazą w Katowicach.

Głównym punktem wieczoru były warsztaty upcyclingu poprowadzone przez Jackoba Buczyńskiego, jednego z najbardziej znanych polskich projektantów młodego pokolenia. Twórca zero waste co roku przetwarza około tonę używanej odzieży, nadając jej nowe życie. Jego projekty, prezentowane m.in. na New York Fashion Week, pokazują, że moda z recyklingu może być zarówno innowacyjna, jak i inspirująca.

Zaangażowanie w lokalną społeczność jest wpisane w DNA marki Mercure, która poprzez program Discover Local zaprasza gości do odkrywania kultury, smaków i tradycji odwiedzanych miejsc. Zgodnie z tą ideą, hotel przygotował nowy koncept gastronomiczny dla wydarzeń konferencyjnych, opracowany z dietetykiem. Przerwy kawowe wspierają naturalny rytm organizmu, a menu wzbogacono o śląskie akcenty oznaczone Discover Local, z opisami przybliżającymi tradycję gościom spoza regionu.

Partnerem wydarzenia było Silesia Convention Bureau, które aktywnie promuje województwo śląskie jako atrakcyjny kierunek dla turystyki biznesowej.

– mówi Dominika Wojniak, Silesia Convention Bureau.

Rozbudowa zaplecza konferencyjnego w Mercure Katowice Centrum to kolejny krok w umacnianiu pozycji hotelu na rynku MICE i odpowiedź na rosnący potencjał Katowic jako centrum nowoczesnego biznesu.

Źródło i zdjęcie: 38 Content Communication