Aż osiem nagród na międzynarodowych festiwalach w tym ta najważniejsza – nagroda w rankingu CIFFT za najlepszy na świecie spot promujący miasto w 2024 roku. Niemal 600 tysięcy polskich widzów oglądających w kinach wideo “Miasto Przygody”, 300 billboardów w kraju, 17 milionów wyświetleń na zagranicznym facebooku i instagramie, dziewięć tras turystycznych, wiele wydarzeń towarzyszących – Wrocław podsumował dwa lata kampanii turystycznej „Wrocław Miasto Przygody”.
W piątek 13 grudnia w Dolnośląskim Centrum Filmowym (DCF) na gali Miasta Przygody, organizowanej przez Wrocławską Organizację Turystyczną – WROt przy wsparciu Urzędu Miejskiego Wrocławia, obecni byli członkowie i pracownicy WROt, pracownicy Wydziału Promocji Miasta i Turystyki w latach 2022-2024, członkowie Wrocławskiej Rady Turystyki, ekipa filmowa, która wyprodukowała spot będący osią kampanii turystycznej, partnerzy oraz zaproszeni goście.
Przez ostatnie dwa lata Wrocław promował się oryginalną i nowoczesną kampanią „Miasto Przygody”. Pamiętam, jak wspólnie ogłaszaliśmy start kampanii w maju 2023 roku – ten czas tak szybko upłynął. Gratuluję Państwu ogromnego sukcesu kampanii – potwierdzonego w licznych nagrodach i wyróżnieniach. Wrocław to miasto wspaniale się rozwijające, dumne i piękne, które umie doskonale promować się w kraju i za granicą
– mówił podczas otwarcia gali Jakub Mazur, Wiceprezydent Wrocławia
Dzisiejsza gala podsumowuje dwa lata działań związanych z realizacją kampanii, ale przede wszystkim jest okazją do podziękowania wszystkim, którzy do sukcesu “Miasta Przygody” się przyczynili
– dodał Alfred Wagner, Prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
O idei kampanii, jej początkach opowiadał Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta, który przypomniał, że inspiracją okazały się spoty promocyjne… Dubaju, każdy w innej konwencji – thrillera, kryminału, romansu i komedii. Stąd pojawił się pomysł, ale na film przygodowy, który udało się nakręcić w zaledwie trzy dni!
Prof. Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu, który zaproponował historyczno-legendarny motyw kampanii (legenda o skarbie opactwa na Ołbinie) mówił o kampanii jako o nieprawdopodobnej synergii, a o filmie (w którym wiele scen powstało właśnie w Muzeum Narodowym) jako sukcesie wzbudzającym ciekawość i zainteresowanie widzów w Polsce i na świecie. Reżyser i scenarzysta spotu Michał Zieliński (Grupa MagicLine), dzielił się wspomnieniami z planu i opowiadał o współpracy z aktorami – Danielem Olbrychskim, Marianną Zydek i Piotrem Nerlewskim. Mówił też o wyborze konwencji.
Zdecydowaliśmy się na film przygodowy, bo każdy kocha i rozumie przygodę
– podkreślał prof. Piotr Oszczanowski.
W ramach kampanii “Wrocław Miasto Przygody” w 2023 roku Wrocław promował się w kinach w siedmiu największych miastach Polski – spot w formie zwiastuna fikcyjnego filmu przygodowego obejrzało niemal 600 tysięcy osób. Prawie 300 billboardów w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Katowicach i Gdańsku zachęcało do odwiedzenia miasta. Prowadzone były również działania w przestrzeni internetowej. W 2024 roku spot został zdubbingowany na cztery języki – angielski, niemiecki, czeski, hiszpański i promowany w przestrzeni internetowej w sześciu krajach – Niemcy, Czechy, Wielka Brytania, Hiszpania, Norwegia, Finlandia i Niderlandy – osiągając 17 milionów wyświetleń na Facebooku i Instagramie. Na portalu Youtube poza granicami Polski spot obejrzano 308 tysięcy razy, co dało razem 3622 godziny półminutowego materiału.
Ponadto opracowane zostało dziewięć tras turystycznych (m.in. rodzinna, zielona, odrzańska, rowerowa) zarówno w wersji cyfrowej, jak i w formie drukowanych mapek, które pojawiały się na targach turystycznych w kraju i za granicą oraz dystrybuowane były na licznych wydarzeniach.
Wśród licznych dodatkowych działań warto również wspomnieć wystawę plenerową opowiadającą historię Opactwa Ołbińskiego, stałą ekspozycję w witrynie Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, czy specjalny spektakl wykonywany w Kościele św. Wojciecha (OO. Dominikanie) w trakcie Nocy Muzeów.
W 2024 roku spot został nagrodzony na ośmiu międzynarodowych festiwalach filmów turystycznych (Warszawa, Los Angeles, Cannes, Belgrad, Zagrzeb, Lousa, Terres, Walencja). Natomiast 27 listopada otrzymał nagrodę za najlepszy na świecie spot promujący miasto w 2024.
Organizatorem kampanii był Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Wrocławska Organizacja Turystyczna, a partnerami m.in: Zoo Wrocław, Aquapark Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu. Spot wyprodukowała Grupa MagicLine, a reżyserem był Michał Zieliński.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcia: Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urząd Miejski Wrocławia