W dniu 21 października Niemiecka Centrala Turystyki zorganizowała w katowickim hotelu Courtyard by Marriott kolejny workshop dla branży turystycznej. Po raz pierwszy od lockdownu odbył się on na rynku lokalnym. Celem wydarzenia była wymiana wiedzy i doświadczenia, a także omówienie nowych możliwości współpracy.
Tomasz Pędzik, dyrektor Biura Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce stwierdził: „Odbudowa turystyki po pandemii to główne wyzwanie w nadchodzących latach dla branży polskiej i niemieckiej. Nasze kampanie „German.Local.Culture.”, „Niemcy – blisko i bezpiecznie” (turystyka przygraniczna) oraz „FeelGood” (zrównoważony rozwój) doskonale wypełniają potrzeby polskiego rynku. Bliska odległość od Polski i świetna infrastruktura zwiększają poczucie bezpieczeństwa i dają możliwość podjęcia krótkoterminowej decyzji o wyjeździe. Wszystkie te elementy dają nadzieję na szybką odbudowę ruchu turystycznego między naszymi krajami”.
W workshopie wzięło udział ponad 30 organizatorów oraz biur turystycznych z Katowic i okolicy. Potencjał rynku południowej Polski doceniło w tym roku siedmiu niemieckich partnerów: Brandenburgia, Górne Łużyce, Saksonia, Drezno i Kraina Łaby, Manufaktura Porcelany MEISSEN, Bawaria oraz Zagłębie Ruhry.
Źródło: TTG Dziennik Turystyczny