Arabia Saudyjska od kilku lat intensywnie promuje się jako atrakcyjna destynacja turystyczna. Akcje promocyjne kierowane są do branży turystycznej, podróżników i klientów, których Arabia chce zaznajomić z potencjałem turystycznym. Jednym z ostatnich działań jest opracowanie platformy rezerwacyjnej AlUla Specialist, dzięki której biura podróży mogą uzyskać więcej informacji o AlUli.
Miasto liczy 200 tysięcy lat i położone jest w północno-zachodniej części kraju, które jako pierwsze w Arabii Saudyjskiej zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Platforma AlUla ma ułatwić biurom podróży poznawanie i sprzedawanie wycieczek do tego starożytnego miasta. Oferuje 5 modułów szkoleniowych dotyczących atrakcji oraz materiałów przydatnych biurom w celach sprzedaży tego kierunku. Na platformie znajdują się również filmy promocyjne i informacje o możliwościach organizacji imprez oraz kalendarz wszystkich wydarzeń.
Komisja chce zwiększyć liczbę odwiedzających AlUlę z obecnych 160 tysięcy rocznie do 180 tysięcy w tym roku i do 250 tysięcy w 2023 r.
Tekst: Anna Molęda – Kompolt