Marcin Płachno, Dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT)w Wiedniu, przejechał na swoim rowerze 954 kilometrów z Zurychu do Wrocławia. Urzędnik zachęca do aktywnego stylu życia, łamania podróżniczych przyzwyczajeń oraz pokazuje Szwajcarom, że Polska to kraj, który warto odwiedzić.

Co mogłoby zainteresować przeciętnego Szwajcara w Polsce? Dzika przyroda, różnorodność krajobrazu, ekologiczne produkty i kuchnia regionów to atuty, które mogą przyciągać turystów z całego świata. Choć Polska może wydawać się Szwajcarom z różnych względów odległa, okazuje się, że dystans ten można pokonać podczas… rowerowej przejażdżki. Na podróż takim środkiem transportu zdecydował się Marcin Płachno z Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Wiedniu.

Dyrektor instytucji, której misją jest promocja polskiej turystyki w Austrii i Szwajcarii 20 września wyjechał wyjechał rowerem z Zurychu, by po sześciu dniach wymagającej trasy przez Niemcy i Czechy dotrzeć do Wrocławia. Płachno to urzędnik, który wyjątkowo lubi zamieniać koszulę i krawat na kolarski strój – wiosną tego roku rzucił analogiczne wyzwanie Austriakom. Podróż z Wiednia do Krakowa miała pokazać, że Polska leży bliżej, niż mogliby się spodziewać i naprawdę warto ją odwiedzić.

Jako Polska Organizacja Turystyczna na co dzień promujemy nasz kraj i zachęcamy mieszkańców innych państw do przybycia tutaj samochodem, autobusem czy samolotem. Tą wyprawą chcę pokazać, że Polskę naprawdę warto odwiedzić, nawet pokonując dystans na
rowerze

– mówi Marcin Płachno.

Trasa przejazdu pomiędzy oboma miastami powstała w popularnej aplikacji Komoot, która jest jednym ze strategicznych partnerów w kampanii Poland Soul Travel. To pionierski projekt ZOPOT w Wiedniu, którego celem jest pokazywanie Szwajcarom i Austriakom, że Polska jest idealnym celem turystyki w stylu slow. Kampania wyróżnia dziesięć regionów kraju i siedem dużych miast, ukazując ich wybrane, najciekawsze atrakcje, rekomendując aktywności sportowe i unikatowe domy gościnne.

Poland Soul Travel i wystawa o polskich zabytkach UNESCO

W ramach Poland Soul Travel rejon Ziemi Kłodzkiej oraz Kraków odwiedziły ostatnio grupy dziennikarzy reprezentujących takie media jak portal aboutTravel.ch czy „Salzburger Nachtrichten”. Wychodząc naprzeciw upodobaniu Szwajcarów do podróży koleją, ZOPOT
Wiedeń nawiązał też we wrześniu długofalowe partnerstwo z firmą RailTour oferującą atrakcyjne wycieczki koleją w różne miejsca w Europie.

Szwajcarzy mogą też poznać walory Polski dzięki wystawie prezentującej zabytki UNESCO zlokalizowane na terenie naszego kraju. Można ją w ją oglądać w samym sercu stolicy Szwajcarii, a otwarto ją w trakcie III Polskiego Forum Gospodarczego i Technologicznego,
strategicznej inicjatywy Ambasady RP w Bernie. Impreza zgromadziła znakomitych panelistów reprezentujących sektory technologii i innowacji z obu krajów, a walory turystyczne Polski prezentowali Marcin Płachno oraz przedstawiciele Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Nowe partnerstwa

Ostatni czas był bardzo intensywny i owocny dla relacji na linii Polska – Szwajcaria. Tylko w dniach 18-19 września br. w centrum kongresowym Kursaal Bern AG odbyło się III Polskie Forum Gospodarze i Technologiczne – strategiczna inicjatywa Ambasady RP w Bernie, która zgromadziła w stolicy Szwajcarii znakomitych panelistów reprezentujących sektory technologii i innowacji z obu krajów. Turystyczne walory regionów Polski promował w czasie Forum Dyrektor Płachno w imieniu Polskiej Organizacji Turystycznej wraz z przyjaciółmi z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej. Ponadto po zakończeniu pierwszego dnia Forum, otwarto w samym sercu Berna wystawę prezentującą zabytki UNESCO zlokalizowane na terenie Polski.

Kampania Poland Soul Travel

Poland Soul Travel to pionierski projekt Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w (ZOPOT) Wiedniu, którego celem jest promowanie Polski w stylu slow w Austrii i Szwajcarii. Kampania wyróżnia dziesięć regionów kraju i siedem dużych miast, ukazując ich wybrane, najciekawsze atrakcje, rekomendując aktywności sportowe i unikatowe domy gościnne.

Strona internetowa kampanii przybrała formę wirtualnego przewodnika i jest dostępna pod adresem www.polandsoultravel.com – w niemieckiej, a także angielskiej i polskiej wersji językowej.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i zdjęcie: Olivemedia