Fot. POT

Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny, realizowany przez POT we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi, ma na celu podnoszenie jakości i konkurencyjności polskiej oferty. Przyznane Certyfikaty są dowodem uznania dla miejsc i inicjatyw, które łączą tradycję, nowoczesność oraz pasję do odkrywania piękna i historii Polski, budując wizerunek kraju jako niezwykłego kierunku podróży.

– powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

– dodał prezes POT.

Absolutnym zwycięzcą tegorocznej edycji została Twierdza Srebrna Góra, która otrzymała prestiżowy Złoty Certyfikat 2025.

Tytuł Turystyczne Odkrycie 2025 trafił do Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel, a Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała Świętokrzyska Zagroda Kultury – Harmonia.

Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2025 roku otrzymały:

  1. Opole Stolica Polskiej Piosenki
  2. Skansen w Sierpcu Przygoda z Folklorem Mazowsza
  3. Festiwal Fantastyki Pyrkon
  4. Sztolnia Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach
  5. Muzeum Polskiej Wódki
  6. Kompleks Hali Stulecia
  7. Swołowo – Stolica Krainy w Kratę
  8. Arche Nałęczów Dawne Sanatorium Milicyjne
  9. Centrum Turystyki Aktywnej i Sportu Bieszczad.ski Wańkowa
  10. Centrum Św. Jana w Gdańsku

Wyróżnienia w konkursie otrzymały także: Aflopark – Ogrody Grażyny i Andrzeja Furmanów oraz Koronacja Królewska – Festiwal Kultury Słowiańskiej.

Certyfikat internautów powędrował do Aflopark – Ogrody Grażyny i Andrzeja Furmanów.

Za wybór zwycięzców odpowiadała Kapituła powołana przez Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, złożona z wybitnych specjalistów z dziedziny turystyki, marketingu, promocji, środowisk naukowych oraz mediów. Certyfikaty POT przyznawane są w kategoriach takich jak wydarzenie cykliczne, pakiet usług turystycznych, obiekt, szlak, czy miejsce/obszar.

Źródło i zdjęcie: Polska Organizacja Turystyczna