Odznaczasz się odwagą tygrysa, masz inteligencję słonia albo działasz zwinnie jak lampart? – tymi sloganami Wakacje.pl zachęcają do aplikowania o pracę w nowej – zainspirowanej naturą – kampanii rekrutacyjnej!
W drugiej odsłonie kampanii Wakacji.pl stworzonej z pomocą sztucznej inteligencji bohaterami są zwierzęta, które kojarzą się z silnymi, pozytywnymi cechami charakteru.
W pierwszej, wiosennej akcji rekrutacyjnej wykorzystaliśmy motyw zabytków i atrakcji turystycznych z różnych części świata, które wcieliły się w rolę pracowników kilku obszarów. Tym razem postanowiliśmy skupić się na zagrożonych gatunkach zwierząt. Po pierwsze chcemy nawiązać do charakterystycznych dla nich cech, które są pożądane u pracowników, po drugie pokazać, że turystyka może działać w zgodzie z naturą, co więcej, edukować w zakresie ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju
– mówi Piotr Piankowski, employer branding & event manager w Wakacje.pl, pomysłodawca kampanii.
Pomysł na kampanię, w której głównymi bohaterami są zwierzęta, narodził się z fascynacji naturą i jej różnorodnością. Zwierzęta od wieków są synonimem cech, które podziwiamy i chcemy przejąć. Wakacje.pl w swojej kampanii wykorzystują te symboliczne znaczenia, aby podkreślić wartości kluczowe dla firmy. Przykładowo: słoń kojarzy się z mądrością i pamięcią, a lampart z szybkością i zwinnością.
W dzisiejszym świecie, gdzie autentyczność i zrównoważony rozwój są coraz bardziej cenione, zwierzęta przypominają nam o wartościach, które są bliskie naturze. Przez nawiązanie do nich, chcemy podkreślić, że działamy zgodnie z zasadami i wartościami, którymi kieruje się Natura. Naszym celem, przy realizacji tej kampanii, jest również edukacja na temat ochrony zagrożonych gatunków. Chcemy zwrócić uwagę na potrzebę ochrony przyrody i promować zrównoważony rozwój
– wyjaśnia Piotr Piankowski.
Zwierzęta zachwycają nas swoją determinacją, inspirują adaptacyjnością i unikalnymi umiejętnościami. W kampanii Wakacje.pl chcą pokazać, że te same cechy są istotne w życiu zawodowym. Pracownicy, którzy potrafią adaptować się do zmieniających się warunków, działają z determinacją i wykorzystują swoje unikalne talenty, są nieocenionym zasobem dla każdej organizacji.
W Wakacje.pl doskonale rozumiemy, że to właśnie te kompetencje decydują o długoterminowym sukcesie firmy. Zdolność do adaptacji, zwinność biznesowa, inteligencja i umiejętności komunikacyjne – to cechy, które widzimy na co dzień w naszych pracownikach
– dodaje Piotr Piankowski.
Kreacje powstały przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji – stosowne narzędzie zostało w odpowiedni sposób zaprojektowane przez zespół grafików, którzy czuwali nad prawidłową implementacją pomysłu. To przyspieszyło prace, ale ostateczną decyzję co do ostatecznego kształtu reklamy podjęli specjaliści.
Kampania ma dwa cele – po pierwsze pomóc pozyskać pracowników, którzy zasilą zespół Wakacje.pl, po drugie jest formą edukacji na temat zagrożeń dla środowiska naturalnego.
Bohaterowie kampanii nie są przypadkowi, to przedstawiciele zagrożonych gatunków zwierząt. Spośród wielu wybraliśmy te, które żyją zarówno w umiarkowanym klimacie, jak i w dalekich krajach, bo taka jest właśnie nasza oferta turystyczna. W Wakacje.pl można kupić wypoczynek w Polsce, w krajach ościennych, ale też w basenie Morza Śródziemnego czy w bardzo odległych kierunkach turystycznych
– wyjaśnia Piotr Piankowski.
Przy realizacji przedsięwzięcia Wakacje.pl podjęły współpracę z Gdańskim Ogrodem Zoologicznym oraz Fundacją LYNX Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego, które wspierają wspólnie zagrożone wyginięciem gatunki zwierząt. Eksperci tych instytucji pomogli zidentyfikować i wybrać bohaterów kampanii.
Grafiki wygenerowane przez sztuczną inteligencję przedstawiają takich bohaterów jak: sowa, wilk, lampart perski, słoń indyjski, pingwin, foka, ryś, tygrys i orangutan. Zwierzęta te symbolizują cechy, które firma ceni u pracowników, zgodnie z przekonaniem, że wiedzę czy doświadczenie można zdobyć, predyspozycje trzeba posiadać.
Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i grafika: Wakacje.pl