W drugiej odsłonie kampanii Wakacji.pl stworzonej z pomocą sztucznej inteligencji bohaterami są zwierzęta, które kojarzą się z silnymi, pozytywnymi cechami charakteru.

– mówi Piotr Piankowski, employer branding & event manager w Wakacje.pl, pomysłodawca kampanii.

Pomysł na kampanię, w której głównymi bohaterami są zwierzęta, narodził się z fascynacji naturą i jej różnorodnością. Zwierzęta od wieków są synonimem cech, które podziwiamy i chcemy przejąć. Wakacje.pl w swojej kampanii wykorzystują te symboliczne znaczenia, aby podkreślić wartości kluczowe dla firmy. Przykładowo: słoń kojarzy się z mądrością i pamięcią, a lampart z szybkością i zwinnością.

wyjaśnia Piotr Piankowski.

Zwierzęta zachwycają nas swoją determinacją, inspirują adaptacyjnością i unikalnymi umiejętnościami. W kampanii Wakacje.pl chcą pokazać, że te same cechy są istotne w życiu zawodowym. Pracownicy, którzy potrafią adaptować się do zmieniających się warunków, działają z determinacją i wykorzystują swoje unikalne talenty, są nieocenionym zasobem dla każdej organizacji.

– dodaje Piotr Piankowski.

Kreacje powstały przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji – stosowne narzędzie zostało w odpowiedni sposób zaprojektowane przez zespół grafików, którzy czuwali nad prawidłową implementacją pomysłu. To przyspieszyło prace, ale ostateczną decyzję co do ostatecznego kształtu reklamy podjęli specjaliści.

Kampania ma dwa cele – po pierwsze pomóc pozyskać pracowników, którzy zasilą zespół Wakacje.pl, po drugie jest formą edukacji na temat zagrożeń dla środowiska naturalnego.

– wyjaśnia Piotr Piankowski.

Przy realizacji przedsięwzięcia Wakacje.pl podjęły współpracę z Gdańskim Ogrodem Zoologicznym oraz Fundacją LYNX Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego, które wspierają wspólnie zagrożone wyginięciem gatunki zwierząt. Eksperci tych instytucji pomogli zidentyfikować i wybrać bohaterów kampanii.

Grafiki wygenerowane przez sztuczną inteligencję przedstawiają takich bohaterów jak: sowa, wilk, lampart perski, słoń indyjski, pingwin, foka, ryś, tygrys i orangutan. Zwierzęta te symbolizują cechy, które firma ceni u pracowników, zgodnie z przekonaniem, że wiedzę czy doświadczenie można zdobyć, predyspozycje trzeba posiadać.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło i grafika: Wakacje.pl