Z komunikatu biura podróży Exim Tours wynika, że w minionym roku najwięcej zostało sprzedanych wyjazdów do Hiszpanii, Egiptu i do Tunezji, a na Święta - na Maltę.
Fot. Pixabay

Exim Tours podsumował kierunki najchętniej wybierane przez swoich klientów. W przypadku sezonu letniego były to Hiszpania (zarówno kontynentalna, jak i wyspy), Egipt i Tunezja (Dżerba i część kontynentalna). Jak podaje touroperator, na wyjazdy świąteczno-noworoczne turyści wybierali uroczą wyspę Maltę (27 procent udziału w sprzedaży), Egipt (21 procent) i Cypr Północny (15 procent).

Dwa pierwsze kierunki co roku wiodą prym w tym okresie ale widzimy też, że Cypr Północny zyskał na popularności dzięki świetnej bazie hotelowej, którą mamy w ofercie

– wyjaśnia kierownik sprzedaży w Exim Tours Damian Protosiewicz. Dodaje, że w Exim Tours dobrze sprzedają się również dalekie podróże.

Klienci nie boją się wyjeżdżać dalej i na dłużej, mimo kryzysu z początku roku, jaki wywołał najazd Rosji na Ukrainę i duża inflacja. Dane pokazują, że aż 69 procent z nich na egzotyczne wakacje wybrało Zjednoczone Emiraty Arabskie. Kolejne miejsca w tym rankingu zajęły Malediwy i Dominikana.

Sukcesywnie rozszerzamy więc ofertę egzotyki o kolejne destynacje, jak Jamajka i Barbados

– informuje Protosiewicz.

Organizator podaje też, że w kategorii „z dojazdem własnym”, najchętniej jego klienci korzystali z ofert wypoczynku w Polsce (35 procent), Chorwacji (29 procent) i Bułgarii (15 procent). W sezonie zimowym najwięcej wyjechało osób w polskie góry (49 procent), do Włoch (36 procent) i do Austrii (11 procent).

Jakie trendy Exim Tours przewiduje na rok 2023?

Protosiewicz przekonuje, że ze względu na duże możliwości kształtowania programu wyjazdu „większą popularność zdobędzie produkt dynamiczne pakietowany”.

W mojej ocenie w wypadku czarterów w pierwszej kolejności będą wyprzedawać się kierunki korzystniejsze cenowo, jak na przykład Tunezja

– prognozuje.

Ponadto dyrektor produktu lotów regularnych w Exim Tours Dawid Potoczny uważa, że na największą uwagę zasługuje Costa Brava, która ma ogromne możliwości, jeśli chodzi o liczbę połączeń i bardzo dobrą oraz stosunkowo tanią bazę hotelową. W dalszej kolejności wymienia Cypr i Cypr Północny, ponieważ Exim Tours zwiększyło na tych kierunkach liczbę połączeń lotniczych w stosunku do zeszłego roku.

Ponadto produktem, który zapewni biurowi dużą liczbę klientów będzie też Bułgaria, która mimo, że w przedsprzedaży nie triumfuje na podium, to na pewno nadrobi wszystko przed sezonem. Dodatkowo w Bułgarii uruchomione zostały cztery połączenia tygodniowo do Warny.

Jeżeli zainteresowanie tą częścią Bułgarii się utrzyma, to liczymy na dobre wyniki sprzedażowe. Jesteśmy przekonani też, że dużym zainteresowaniem będą cieszyć się Majorka i Grecja, szczególnie myślę tu o Krecie, na którą z roku na rok wysyłamy coraz więcej klientów

–dodaje Potoczny.

Źródło: turystyka.rp.pl
Tekst: Anna Molęda-Kompolt