Polacy coraz chętniej stawiają na wypoczynek w Polsce, a liczba rezerwacji, pomimo wysokiej inflacji, stale rośnie. Z danych raportu “Rezerwuj Sprytnie” wynika, że od początku czerwca 2020 r. do końca maja 2023 r. w polskich hotelach 3*, 4* i 5* dokonano ponad 1,2 miliona rezerwacji bezpośrednich. Liczba rezerwacji w okresie wakacyjnym, dokonanych przez strony internetowe hoteli w porównaniu do 2022 roku wzrosła o 18,32%.

  • Liczba rezerwacji i wyjazdów wakacyjnych w różne regiony Polski stale rośnie. Polacy zarezerwowali o blisko 20% więcej  noclegów w polskich hotelach niż w analogicznym okresie ubiegłego sezonu.
  • Polacy wybierają spersonalizowaną ofertę, w której stawiają na: bogate menu gastronomiczne, dostępność parkingu, SPA, atrakcje dla dzieci oraz nocleg razem ze swoim pupilem
  • Hotelarze zachęcają do sprytnej rezerwacji bezpośrednio na stronie hotelu –  rezerwacja dokonana w ten sposób jest atrakcyjniejsza cenowo i umożliwia uzyskanie dodatkowych bonusów i usług 
  • Wakacyjny wypoczynek poza domem planuje 65% Polaków, z czego dwie trzecie planuje wakacje w kraju.
  • Wakacje z najbliższymi! 88% badanych deklaruje, że na wyjazd wypoczynkowy w kraju wybierze się w towarzystwie innych osób (rodzina z dziećmi 33%, partner/partnerka 32%).

Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna (POT), wakacyjny wypoczynek poza domem planuje 65% Polaków, z czego dwie trzecie planuje wakacje w kraju. Polacy cenią sobie wygodę oraz elastyczną ofertę dopasowaną do swoich potrzeb. Dlatego podczas rezerwacji bezpośrednio na stronach hoteli zwracają dużą uwagę na gwarantowane dodatkowe usługi, takie jak: dostępność animacji dla dzieci, nocleg razem ze swoim pupilem, masaże czy zabiegi pielęgnacyjne.

Na podstawie danych, zebranych od regularnie wypoczywających Polaków, zawartych w raporcie  “Rezerwuj Sprytnie”, przygotowano listę TOP 5 istotnych dodatków oferowanych przez polskie hotele. Najbardziej popularnymi są: dostępność parkingu (159 tys. osób), oferta śniadaniowa (95 tys. osób) i obiadokolacji (56 tys. osób), SPA (35 tys. osób) oraz możliwość noclegu razem ze swoim zwierzakiem (28 tys. osób). 

Warto podkreślić, że przy bezpośrednim kontakcie z hotelem można te usługi dowolnie łączyć w personalizowane pakiety. W ofertach noclegowych można znaleźć pakiety, w których za psa nic nie zapłacimy i będzie on mile widziany. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na wyjazd z pupilem i co za tym idzie – hotele są gotowe na przyjęcie takich gości. A w zestawach powitalnych czekają niespodzianki dla pupila, jak np.: miska dla psa/kota czy różne przysmaki.

Polskie hotele często stawiają na elastyczność rezerwacji – pobyt można modyfikować, jeżeli tylko zajdzie taka potrzeba. Patrząc na nasze dane mogę potwierdzić, że mamy jeszcze sporo wolnych miejsc hotelowych, które nie zawsze są dostępne w przeglądarkach noclegowych. Warto też dodać, że rezerwując sprytnie, zgodnie z hasłem tegorocznej kampanii, oraz decydując się na wakacje w kraju wspieramy także gospodarkę i pokazujemy dzieciom piękno nieznanych im na co dzień obszarów Polski.

– radzi Elżbieta Lendo, prezes sieci Polskie Hotele Niezależne

Na stronach internetowych hoteli znajduje się dokładny opis wszystkich dostępnych usług, a także wolnych terminów i cen pobytów. Takie rozwiązanie daje szereg obustronnych korzyści. Przede wszystkim cena podczas bezpośredniej rezerwacji w hotelu często jest niższa, zwłaszcza jeśli planujemy rodzinne wakacje. Na stronie hotelu można znaleźć o wiele więcej niż tylko nocleg ze śniadaniem. To często darmowy parking, dostęp do strefy wellness, dodatkowe posiłki i wiele innych zniżek. Coraz bardziej popularne są też pakiety pobytowe, czyli oferty dopasowane do potrzeb odwiedzających dany hotel gości. 

“Rezerwuj sprytnie” to nie tylko hasło tegorocznej kampanii edukacyjnej branży turystycznej, ale przede wszystkim więcej korzyści dla całej wakacyjnej ekipy. Jak podaje POT, Polacy zdecydowanie wolą spędzać wakacje i wypoczywać w towarzystwie bliskich. Aż 88% deklaruje, że na główny wyjazd wypoczynkowy w kraju wybierze się w towarzystwie innych osób. W większości przypadków będzie to rodzina z dziećmi (33%) oraz partner/partnerka (32%), a następnie znajomi i przyjaciele (11%).

Materiały zostały przygotowane w ramach akcji edukacyjnej #RezerwujSprytnie.

Opracował: Mirosław Mikulski
Źródło:Dotrelations
Zdjęcie: Mirosław Mikulski