Ruszył innowacyjny projekt 4 miast Polski – Opola, Gdańska, Giżycka i Lublina mający na celu pobudzenie ruchu turystycznego w naszym kraju po pandemii. Projekt czeka na kolejnych partnerów i zapewne kolejne miasta przyłączą się w niedługim czasie. TripPass to karta o nowym, pionierskim zasięgu. Obejmuje miasta, które tworzą szlak, na którym można odkrywać ich największe atrakcje, korzystając z atrakcyjnych rabatów i darmowych wejść.

Karta TripPass to bardzo uniwersalne narzędzie – proste w zakupie i obsłudze. Można zakupić ją za symboliczne 5 zł  z pakietami miast. Wystarczy wejść na stronę, a otworzy się w nowym oknie https://trippass.pl, zapoznać się z ofertą zniżek i zamówić kartę. Po rejestracji kartę można odebrać w wybranych punktach, np. w Opolu tym miejscem jest Miejska Informacja Turystyczna.

Najważniejszą top atrakcją TripPass w Opolu jest Muzeum Polskiej Piosenki z 60 % zniżką na bilet wstępu. Potem kolejno użytkownicy karty turysty będą mogli odwiedzić Muzeum Wsi Opolskiej, Wieżę Piastowską i Zamek Górny z rabatem 50%. Dodatkowo w pakiecie Opola jest również Muzeum Śląska Opolskiego, ZOO i Teatr Lalki  i Aktora. Galeria Sztuki Współczesnej oferuje wejście bezpłatne. Dodatkowo Miasto Opole podjęło współpracę z dwiema dużymi atrakcjami Opolszczyzny: Juraparkiem w Krasiejowie oraz Zamkiem  w Mosznej.

“Przy pomocy TripPass można zwiedzić między innymi takie popularne obiekty na mapie turystycznej Polski jak: Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku, Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu, Twierdzę Boyen w Giżycku czy Ośrodek “Brama Grodzka – Teatr NN” w Lublinie. A to jedynie wybrane przykłady!”

– zapowiada Arkadiusz Wiśniewski, Prezydent Opola.

Po ostatnim półroczu zupełnego zahamowania branży turystycznej w kraju chcemy wzbudzić wśród turystów pozytywny impuls do bezpiecznego podróżowania. Ostatni rok wyraźnie pokazał, że wspólne działania przynoszą dobre efekty, tworzymy więc wspólną ofertę, dzięki której turyści krajowi i zagraniczni będą mogli odkrywać polskie miasta”,

mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji.

Z kolei dla partnerów to sytuacja win-win, ponieważ mogą cieszyć się benefitami bez żadnego ryzyka. Przede wszystkim oferta partnera dociera do znacznie szerszego kręgu potencjalnych klientów dzięki efektowi synergii i współpracy wielu miast. Wynik to zwielokrotnione działania promocyjne. Najbardziej oczywista korzyść to prezentacja swoich największych atrakcji, co bez wątpienia ułatwi skuteczną budowę solidarnej marki miasta. Istnieje też możliwość rozszerzenia współpracy o sprzedaż online komercyjnych pakietów turysty.

Co ważne, zainteresowanie projektem zadeklarowały kolejne instytucje, organizacje turystyczne i samorządy, które współpracowały podczas ubiegłorocznej kampanii #CityWillWait, dostrzeżonej i nagrodzonej w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach, m.in. nagrodą Bessie Awards 2021 w kategorii “Współpraca roku”.

Tekst: Anna Molęda – Kompolt